Terug in India!

12 oktober 2019 - Khajuraho, India

Alweer 22 dagen ben ik terug in India. De tijd gaat snel en ook langzaam. Drie weken vakantie vieren, is heerlijk lang. Maar eigenlijk voelt het alsof ik nog maar een paar dagen geleden uit Nederland ben vertrokken.

Even was het weer wennen, die wc's (alleen het nodige met je vingertoppen aanraken), de starende mensen, het langzame.. of eigenlijk het relaxte en de hitte. Al begon het heerlijk. Mijn eerste week in India regende het elke dag en flink ook. Heerlijk vond ik het! Van die tropische buien, die de warmte wegjagen en het groen verwelkomen. Nog nooit heb ik het hier zo groen gezien. Voor de tweede keer ging ik de watervallen bezoeken. De vorige keer was het mooi, rotsformaties, best indrukwekkend. Wel vroeg ik mij toen af waarom het watervallen worden genoemd... Dit keer, een overvloed aan water, luid stromend, bruisend, groots. Prachtig om te zien en lekker om zo'n waterdamp over je te voelen komen.

Na die week vol pani (water in Hindi en gewoon een leuk klinkend woord) begon de zon weer hard te schijnen. Het regenseizoen is voorbij en de winter gaat beginnen. Maar met 30 graden overdag, vind ik het nog geen winter hoor. En dat vond mijn lichaam ook, ik moest even wennen en dat deed ik door een week verkoudheid en koorts met elkaar af te wisselen.  Nu, weer zo fit als een hoentje, dus prima.

Binnenkort gaan de reisplannen echt van start. Nu leef ik als een Indiër. Eigen 'huisje', zelf koken, beetje rondwandelen, de was doen (met de hand natuurlijk) en! ik krijg les in Hindi. Prachtige taal en geweldig leuk om een heel nieuw schrift te leren. Het gaat goed ook, na twee weken kan ik redelijk lezen en zelfs wat schrijven. Dit wordt wel wat. De inburgering begint vorm te krijgen.

Het nieuwe plannetje dat ik vandaag heb bedacht, is een fiets kopen. Dat is toch iets wat ik snel mis, die alledaagse beweging door te lopen en te fietsen. Hier gaat bijna alles met de 'moterbike'. Daar word je toch wel wat lui en dik van. Al.. begint elke dag hier met yoga, wandelen of een online sportlesje (wat een zwaar leven hé, hier, poe zeg). Maar, terug naar de fiets. Ik heb net ontdekt dat een fiets hier nog geen €40 kost. Dus ja, dat lijkt me een prima investering. En blijkbaar kun je de fiets vervolgens voor de helft van de prijs doorverkopen. Let's try.

Ik heb trouwens ook even decadent gedaan deze week. Samen met Tahir een nachtje in een resort geslapen. Woee, lekker luxe zeg. Met zwembad en gym enzo. Dik chill en dat voor €20. In India ben je al snel rijk.. Al is de echte rijkdom natuurlijk de vriendelijkheid, de spiritualiteit en vooral de zonsondergangen (maar dat zeggen alleen mensen, die geen geldzorgen hebben..).

Al met al, is het volgens mij duidelijk dat ik mij prima vermaak hier in mijn tweede thuis, Khajuraho. Klein maar fijn.

Ik ga proberen om vaker te schrijven, om zo te laten zien hoe leuk en mooi India is. Ook foto's en video's gaan komen. Misschien zelfs wat yogavideo's op een gegeven moment.

Liefs, Madelon

(En, bedankt voor het lezen natuurlijk;)).

1. Milou:
    12 oktober 2019
    Heee leuk om te lezen Maddie! Kan dat fietsen wel tussen al die motorbikes?:p
    Succes met het schrijven in Hindi, zag er al mooi uit! Liefs
  2. Maike:
    12 oktober 2019
    Heyy Madelon, super leuke blog! Ben benieuwd wat je allemaal gaat beleven. Kusje van je zusje
  3. Hendrina:
    Geniet ervan, Madelon!
    Leuk om je leven daar mee te lezen.

Liefs Hendrina
  4. Anna:
    15 oktober 2019
    Klinkt echt super leuk allemaal! Volgende blog in Hindi? ;)
  5. Madelon:
    17 oktober 2019
    Bedankt voor jullie leuke reacties!!
  6. Engelien:
    5 november 2019
    Wordt het niet eens tijd voor een update in dit (deze...) blog? :-) groetjes Engelien